مناطق ییلاقی مشهد

اگر اهل سفر به جاذبه‌های گردشگری طبیعی هستید، ییلاق مشهد می‌تواند گزینه مناسبی باشد. از قدیم زمستان های مشهد بسیار معروف بود. همین آب‌وهوای سرد و روستاهای کوهستانی باعث شده این استان پر از روستا و شهرهای ییلاقی باشد که تابستان‌های خنک و مطبوعی دارند. اتفاقا سرمایه‌گذاری فراوانی هم در این مناطق انجام شده که فضای طبیعت‌گردی را با امکانات مناسب زندگی مدرن عجین کرده است. مثلا روستای طرقبه، شاندیز، چالیدره و… از مثال‌هایی هستند که در ادامه آن‌ها را بررسی هم می‌کنیم.

طرقبه منطقه بکر تفریحی مشهد
طرقبه روستای دیدنی و دوست‌داشتنی مشهد است که فاصله چندانی هم با مرکز شهر ندارد ولی به دلیل واقع شدن روی ارتفاعات هوای سرد و بارندگی بیشتری نسبت‌به دیگر شهرهای مشهد دارد. طرقبه درواقع شهری روی لبه کوه است. هردو سمتش دو رشته کوه بینالود و تخت رستم قرار دارند که فضای شهر را متفاوت کرده اند.اگر قصد سفر به طرقبه دارید نگران غذا و خدمات تفریحی نباشید، زیرا اینجا پر از رستوران و تفرجگاه است. طرقبه پاتوق مشهدی‌هایی است که می‌خواهند آخر هفته را با هوایی مطبوع و آب و درخت رد کنند.

چالیدره طبیعت و امکانات
یکی از جاذبه‌های گردشگری طرقبه منطقه گردشگری چالیدره است. مجموعه‌ای بزرگ و زیبا که پر از امکانات تفریحی مثل بانجی جامپینگ و تله سیژ است. چالیدره بعد از احداث سد این منطقه روی رودخانه جاغرق رونق یافت. با احداث این سد باغات این منطقه گسترش یافتند در عمل یک منطقه زیبای طبیعی احداث شد.چالیدره برای آنهایی است که می‌خواهند صبح تا شب در یک محیط گردشگری طبیعی باشند. رودخانه چالیدره محل ماهیگیری و شناست و لنج سواری روی آن برعکس کارون و خلیج که گرمای شدیدی دارد نسیم خنک را روی پوستتان می‌نشاند. از مشهد تا چالیدره چیزی حدود ۴۵ دقیقه رانندگی به سمت غرب این شهر در پیش دارید ولی اگر به این منطقه رسیدید تمام خستگی سفر از تنتان خارج می‌شود.

شاندیز غذا و استراحت در مشهد
اکثر مردم شاندیز مشهد را به رستوران‌ها و پروژه‌های گردشگری که در آن اجرا شد، می‌شناسند ولی شاندیز قبل از همه این‌ها یک ویژگی بارز داشت که سرمایه گذارها را به توسعه آن مجبور کرد. این منطقه پر از جاذبه‌های گردشگری طبیعی است. خود شاندیز ۳۸ کیلومتر با مشهد فاصله دارد ولی بعد از شاندیز یا قبل از آن در محدوده این منطقه روستاهای معروفی مثل زشک، ابرده و سرآسیاب قرار دارد که هرچه از زیبایی آن‌ها بگوییم کم است. فضای طبیعی با خانه‌هایی مخصوص بومگردی پیشنهاد می‌کنم جای مطالعه حتما سری به این منطقه مشهد بزنید که از دستتان می‌رود.

جنگل وکیل آباد لذت یک پیک نیک ساده
انتهای غرب مشهد جایی است که نام تمام مکان‌هایش با وکیل آباد عجین شده است. مسیر رسیدن به طرقبه و شاندیز است و بسیاری هم بلوار وکیل آباد را با جنگل وکیل آباد و باغ وحشش می‌شناسند. منطقه‌ای گردشگری و دیدنی که هرچه از زیباییش بگوییم کم است. انتهای بلوار وکیل آباد به سمت غرب به این منطقه دیدنی می‌رسید. جایی برای تماشا تنفس بدون هر دود و بوقی.جنگل وکیل آباد که یکی از موقوفات حاج حسین ملک است را هرچه دوست داشته باشید کم است. جایی برای لذت بردن و البته استراحت. این پارک یا جنگل محیطی مهندسی شده برای لذت بردن است. رودخانه طبیعی، نیمکت‌های زیبا، آلاچیق و چمن و درخت که جان می‌دهند برای یک پیک‌نیک چند ساعته. البته جنگل وکیل آباد آنقدر وسیع است که در یکروز نتوانید تمام سوراخ سمبه‌هایش را سرک بکشید ولی همین می‌تواند یک ویژگی مثبت باشد، زیرا هرچه شلوغ شود هم برای مسافران ظرفیت دارد.

پارک ملت یک نهار در طبیعت
پارک ملت مشهد یا شهربازی ملت اسامی در هم تنیده‌ای است که هرکدام را بگویید و آدرس بگیرید به میدان آزادی مشهد یا همان میدان پارک مشهدی‌ها می‌رسید. محله‌ای بسیار زیبا با پارکی بزرگ و قدیمی که محل استراحت تفریح و تفرج مردم است. این پارک امکانات بسیار زیادی دارد ولی مهمترینش شهربازی ملت است که از ساعت ۴ بعد از ظهر تا ۱ بامداد خدمات‌دهی دارد. پارک ملت نیز یکی از بهترین گزینه‌های تفریح تابستانی در مشهد است. پارک یا بهتر است بگوییم ییلاقی تابستانی برای آن‌ها که می‌خواهند چند ساعت زیر سایه درخت و کنار گل و بوستان نفس بکشند.